torstai 1. huhtikuuta 2010

Huhtikuu alussa

Kirjataanpa tähän muistinvirkistykseksi tammikuussa laatimani tavoiteaikataulu tammi-huhtikuuksi.
Tavoiteaikataulu:
31.1 - 84,5
28.2 - 82
31.3 - 79
30.4 - 77-> ensisijainen tavoite.
 
Tammi- ja helmikuu toteutuivat kirkkaasti, maaliskuussa jäätiin tavoitteesta 1 kg. Tässä kohtaa olen muuten tehnyt periaatepäätöksen, että en enää mainitse erikseen sitä ensisijaista tavoitetta (ei painonnousua), se kun kuitenkin elää koko ajan muutenkin mukana. Ok? Huhtikuun urakaksi piti jäädä -2 kg:n. Nyt se kuitenkin olisi hieman mahdottoman tuntuinen -3 kg. Siten muutankin tavoitteen muotoon 78-77 kg. Eli ei turhia paineita. Nyt mennään näillä.
 
Lukiessani laihduttamisesta (vakavasti ylipainoisten ihmisten kuten minäkin olen.... olin???) blogeista sekä asiantuntijoiden ohjeita laihduttajille törmään usein samaan asiaan liittyen liikuntaan. Saattaa olla, että olen tästä kirjoittanut aikaisemminkin, mutta en nyt jaksa tarkistaa:)-. Eli siihen, että liikunta koetaan hankalaksi aloittaa ja jaksaa. Sekä näiden asiantuntijoiden lausunnoista saa aina ymmärtää, että lihavat eivät liiku juuri ollenkaan. Itse olen aina kaikissa painoissani tykännyt liikkua ja liikkunutkin paljon. Toki hieman hoikempana se tuntuu mukavammalta, sitä en kiellä. Kuitenkin on parempi olla hyväkuntoinen läski kuin huonokuntoinen läski. Läskit vähän rajoittavat lajeja, mutta kyllä jokaiselle löytyy jotakin. Toki mullekin tulee aika ajoin kausia, että liikunta ei oikein huvita (kuten olen nyt 1-2 viikkoa taistellut asian kanssa). Tosin tällä kertaa huvittamattomuuteen vaikuttaa se, että ulkoilumaastot ovat hankalassa vaiheessa. Metsän polut ovat haastavassa kevätkunnossa eikä kävelytielenkkeily ole oikein mun juttu. Liikaa ihmisiä, autoja ja saasteita. Ei mitään rauhoittavaa luonnonrauhaa. Toivottavasti lumet lähtis nopeasti, jotta metsässä pääsis menemään vauhdikkaasti!

Tänään on kyllä vielä vääntäydyttävä kävelytielenkille, kun tuli kauppareissulla sorruttua suklaapatukkaan ja pieneen pussiin karkkia. Kaikki luonnollisesti jo syöty. Eli kohta tää lähtee lenkkeilemään!

Yllätys, jo 3. lukija blogissa. Tervetuloa ja yritetään kirjailla muutaman päivän välein jotakin luettavaa.

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti